Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh komunikačního protokolu pro generické simulátory mikroprocesorů
Moskovčák, Jiří ; Kolář, Dušan (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem komunikačního protokolu pro generické simulátory procesorů. Cílem práce bylo navrhnout a implementovat komunikační protokol, který jednak umožní simulaci víceprocesorového systému a zároveň běh simulace na svazku počítačů.
Podpora ladicích informací v sestavujícím programu
Nikl, Vojtěch ; Křoustek, Jakub (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje převod objektového formátu CCOFF do formátu ELF a zpět. Nejdříve je popsán obecný formát objektového souboru a využité ladicí informace DWARF, poté konkrétněji formát CCOFF a ELF. Veškerá funkcionalita spojená s manipulací s formátem CCOFF je zapouzdřena v kolekci tříd ObjectFile. V práci je popsán způsob vytvoření ELF objektového souboru a jeho naplnění korektními daty a následně zpětná konverze zpět do formátu CCOFF.
Software pipelining v překladači LLVM
Glasnák, Ondrej ; Hynek, Jiří (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tahle práce pojednává o návrhu a implementaci techniky programového zřetězení aneb Software pipelining, optimalizaci cyklů v programu, která se snaží plně využít paralelismus na úrovni instrukcí. To dosahuje plánovaním instrukcí způsobem, aby se jednotlivé iterace cyklu překrývaly a bylo je možné vykonávat zřetězeně. Optimalizace takhle zvyšuje rychlost výsledného programu. Je tu popsaný návrh a implementace algoritmu Swing Modulo Scheduling, efektivní metody pro nacházení optimálního plánu pro zřetězení cyklů. Práce byla vytvořena jako součást většího projektu a to vývoje Codasip Framework. Jeho součástí je překladač jazyka C do jazyka symbolických instrukcí vytvořený nad překladačovou architekturou LLVM. V tomto překladači je implementován výsledek této práce.
Optimalizující sestavovací program
Novosád, Adrián ; Trmač, Miloslav (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt Lissom se zabývá vývojem prostředí pro návrh aplikačně specifických procesorů či SoC (System on Chip). K vývoji aplikací pro takto navržené procesory se využívá standardních knihoven poskytovaných programovacími jazyky. Problém těchto knihoven ale spočíva v tom, že jsou často příliš rozsáhlé a programátor využíva jen zlomek z funkcí poskytovaných knihovnou. Kvůli tomuto problému mohou i zdánlivě jednoduché programy zabírat hodně místa a do paměti vestavěného systému se nemusí vejít. Proto vznikla tato práce, která se zabývá implementací optimalizace v čase sestavování programu, díky které bude možné do výsledného programu zahrnout pouze potřebné funkce z knihovny. Optimalizace spočívá v eliminaci nedostupného kódu, čímž se sníží velikost výsledného programu.
Ladicí nástroj generických simulátorů mikroprocesorů
Wilczák, Milan ; Husár, Adam (oponent) ; Přikryl, Zdeněk (vedoucí práce)
Procesory s aplikačně specifickou instrukční sadou se stávají součástí každodenního života, přestože obvykle nejsou na první pohled vidět. Při jejich vývoji je potřeba nějak popsat jejich architekturu, instrukční sadu a chování. Aby jejich vývoj měl smysl, musí být možné pro tyto procesory vytvářet aplikace a při vytváření aplikací se dělají chyby. K jejich objevování slouží debuggery. Tato práce shrnuje některé základní informace pro vytváření debuggerů a popisuje implementaci debuggeru pro procesory vytvářené pomocí projektu Lissom.
Systém pro automatické testování vývojových nástrojů
Aschenbrenner, Vojtěch ; Šuška, Boris (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Projekt Lissom se zabývá vývojem prostředí pro návrh aplikačně specifických procesorů či SoC (System on Chip). Vyvíjí nástroje typu assembler, disassembler, simulátor, překladač jazyka C apod. Celé prostředí je třeba průběžně testovat, proto také vznikla tato práce. Práce se zabývá softwarovým testováním obecně, jeho rozdělením a popsáním několika existujících systémů. Těmi se inspiruje, řeší návrh a implementaci testovacího systému pro projekt Lissom. Systém je postaven na porovnávání výstupů nástrojů s jejich referenčními protějšky. Pro kompletní funkčnost systému byly navíc naprogramovány nástroje pro komunikaci se systémem Bugzilla a jednoduchý odesilatel e-mailů.
Profilovací nástroj pro generické simulátory mikroprocesorů
Wilczák, Milan ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a implementaci profilovacího nástroje pro nově vytvářené procesory. K popisu procesoru je použit specializovaný jazyk ISAC, který popisuje zdroje procesoru, instrukční sadu a chování procesoru. Výsledný profiler je rozšířením existujícího simulátoru a lze ho použít pro optimalizaci procesoru i jeho aplikací. Základem je generování událostí simulátorem a jejich následné zpracování do statistik.
Nástroje pro konverzi formátů spustitelných souborů
Matula, Peter ; Husár, Adam (oponent) ; Hruška, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práce popisuje metody a postupy používané ku konverzi formátů objektových souborů. Představuje několik obecně používaných formátů (ELF, PE, E32Image, DEX) a objektový formát projektu Lissom (LOFF). Obsahuje základní informace o knihovnách manipulujících tyto formáty a popis nové knihovny spravující E32Image. Primárním ukolem je implementace programu pro konverzi souborů mezi obecně používanými formáty a formátem LOFF. Tento problém je řešen mapováním všech kritických informací z jedné struktury formátu do druhé. Za tímto účelem bylo nutné upravit a rozšířit některé vlastnosti formátu projektu Lissom. Výsledek je program využívajicí pluginovací systém, schopný vytvářet validní a spustitelné soubory ve zmíněných formátech.
Statická analýza zdrojového kódu jazyka CodAL
Fajčík, Martin ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace rozšíření editorů jazyka CodAL v oblasti statické analýzy zdrojového kódu tohoto jazyka a návrhu jeho automatických oprav. Tato forma analýzy je vhodná například pro ověření sémantické korektnosti zdrojového kódu. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část této práce obsahuje obeznámení se s tvorbou rozšíření pro vývojové prostředí z řad platformy Eclipse, zejména s editorem jazyka CodAL, jazykem CodAL a vytyčením chyb tohoto jazyka vhodných pro zpracování statickou analýzou. Praktická část se zabývá konkrétní implementací prvků statické analýzy zdrojového kódu jazyka CodAL a návrhu jeho automatických oprav. Rozšiřované editory jazyka CodAL jsou dostupné ve vývojovém prostředí Codasip Studio založeném především na platformě Eclipse a projektu CDT. Produkt Codasip Studio je vyvíjený společností Codasip ve spolupráci s výzkumnou skupinou Lissom.
Pokročilé techniky tranformací jazyka C do jazyků popisujících hardware
Michalik, Martin ; Křoustek, Jakub (oponent) ; Přikryl, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací transformací aplikovaných při převodu jazyka C, použitého k popisu chování v rámci specifikace architektury v jazyce CodAL, do jazyků pro popis hardware. Cílem realizovaných transformací je buď umožnění zkrácení doby výpočtu, zvýšení frekvence nebo zmenšení plochy oproti původnímu řešení. V práci je popsána pro- blematika převodu jazyka C do jazyků pro popis hardware a jsou zde popsány principy a analýza navrhovaných transformací. Výsledky transformací jsou zhodnoceny na základě vizualizace control data flow a register-transfer level grafů, simulace výsledných zdrojových souborů jazyka VHDL v programu ModelSim a pomocí syntézy těchto souborů v programu Xilinx ISE pro cílové FPGA Vertix 5.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.